منطق و احساس

احساسات ویژگی بارز زنانه است و منطق ویژگی بارز مردانه است. بگذریم که در کشور توسعه نیافته ما این ویژگی مردانه، دچار توسعه نیافتگی است! اگر این دو ویژگی را دو سر یک طیف پیوسته در نظر بگیریم، هرانسانی چه مرد و چه زن نقطه منحصر به فردی را در این طیف به خود اختصاص داده است.(برای تجسم بهتر می توانید طیفی را که برای اندازه گیری PH یعنی شدت اسیدی یا بازی بودن مواد به کار می رود، در نظر بگیرید) بعضی از زنها احساسات بسیار قوی ای دارند به حدی که در تصمیمات خود منطق شدیدا تحت تأثیر احساسات قرار می گیرد. و بعضی از مردها آنقدر منطقی هستند که با یک روبوت تفاوتی نمی کنند! برای تشکیل یک زندگی مشترک اگر زن احساسات شدیدی دارد، نمی تواند با یک مرد با غلظت اسیدی زیاد (خیلی منطقی) ازدواج کند. چون زن رفتارش بر اساس منطق نیست و مرد ربوتیک ما، در هنگام روبرو شدن با یک سیستم غیر منطقی، پردازشگرش هنگ می کنه! و از درک سیستم مقابل عاجز می مونه. این موضوع خیلی زود زندگی را به بن بست می رسونه. البته برای درک رفتار یک زن شدیدا احساسی، به یک نرم افزار ویژه نیاز است. اگر مرد منطقی میتواند این نرم افزار را بر روی سیستم فکری خود نصب کند، شاید بتواند رفتار زن احساسی را آنالیز و درک کند ولی در طولانی مدت این کار بسیار خسته کننده خواهد بود.به نظر من مردهایی می توانند با زنهای شدیدا احساسی زندگی کنند که PH  آنها خیلی به محدوده بازی نزدیک باشد.
ویژگی زنهای خیلی احساسی:  

- روحیه بسیار وابسته ای دارند. وقتی که به کسی دل می بندند در مقابل جفای او نیز بسیار گذشت دارند. به حدی که  آدم ستم پذیری به نظر می رسند.
- عموماً از نظر مالی استقلالی ندارند و این موضوع وابستگیشان را به شوهر بیشتر می کند. به خاطر بیش از حد احساسی بودن، عموماً به اضطراب و افسردگی  دچار می شوند. و این بیماریها اینگونه زنها را از موفقیت در تحصیل و کار باز می دارد که نهایتا به وابستگی مالی می انجامد.
- زن خانه دار هستند.  اگر همسر خوبی داشته باشند حاضرند تا اخر عمر خانه دار بمانند. و دنبال موقعیت اجتماعی نمی گردند.
- دنیای آنها دریای عشق شوهرشان است. اگر این دریا خشک نباشد، آرزوی بزرگ دیگری ندارند.
مردهای منطقی عموماً دنبال دستاوردهای بزرگ در زندگی می گردند و حاضرند حال خود را فدای آینده کنند. به فکر کردن علاقمندند. از اینکه یکی دائم به آنها بچسبد، احساس خفگی می کنند. تنهایی را دوست دارند. و این خصوصیت درست برخلاف نیازهای یک زن احساسی است که دوست دارد همیشه تکیه گاهش او را همراهی کند.
زنهایی هم هستند که در مقابل زنهای احساسی قرار دارند. این زنهای منطقی، ویژگیهای مردانه ای از خود نشان می دهند. به استقلال مالی بسیار اهمیت می دهند. به همین دلیل به دنبال یافتن کاری خارج از خانه می گردند. حوصله بچه دار شدن و بچه بزرگ کردن را ندارند. حوصله ظرف شستن و خانه تمیز کردن را ندارند. این زنها در تحصیل و کار موفقند. ولی اگر با مردان احساسی ازدواج کنند، زندگی خوبی نخواهند داشت. مرد احساسی به دنبال زن می گردد و نه مرد! او توقع دارد که همسرش ویژگیهای زنانه داشته باشد و نه مردانه. احتمالا دوست دارد که بچه داشته باشد و هر روز، دست پخت همسرش را بخورد نه پیتزا و کباب رستوران!
خلاصه در موقع خواستگاری سعی کنید شدت منطق و احساس را در همسر خود شناسایی کنید و بعد با خود مقایسه کنید. آیا PH   همسرتان با PH   خودتان هماهنگی دارد؟ یا در دو قطب کاملا مخالف هستید؟

نظرات 8 + ارسال نظر
دختر نارنج و ترنج چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:31 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

سلام مهرداد عزیز،
به نظر خودم هم می رسه که اون دوستم یه جورایی از اول کار مقصر بود، چون دیگه به من حتی زنگ هم نمی زنه! البته دیگه مهم نیست.... واقعا! چون دیگه الان عصبانی هم نیستم.. من زیادی برای خودم این قضیه رو بزرگش کرده بودم، هم قضیه بیکاریم و هم قضیه عصبانیتم رو!
اما درباره مطلبت.. خیلی جالب بود! من فکر می کردم که برعکس این قضیه است. اما الان میبینم که منطق شما درست تره! خیلی ممنون.. این باعث شد که خیلی از اشتباهاتم رو متوجه بشم...
بی نهایت ممنونم. شاد باشی....

شاباجی چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ

تو خودت چه کردی توی خواستگاری؟ این پی اچ که میبینی را اندازه گرفتی؟ این هم یک کاریه.

دست رو دلم نزار عزیز دل برادر!

هاD چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:09 ب.ظ http://gereh-koor.blogfa.com

متأسفانه کسی رو ندارم که PH خودم رو باهاش بسنجم .
تمام صحبت‌های شما درست اما تمام این موارد یه پله بعد از منطقی به نام پول در نظر گرفته میشه . اگر اون حل شد این موارد بررسی میشه .

بحث شیرین پول البته موضوعی است جداگانه!

بوی خوش زن چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام
از لطفتون تشکر میکنم..خیلی مشتاقم مطلبتون را بخوانم ولی متاسفانه همانطور که عرض کردم مشکل نت دارم
شاد باشید

فرنوش چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:43 ب.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

نیره پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:10 ق.ظ http://taranomebaran59.blogfa.com

سلام دوست عزیز
ممنون که به وبلاگم سر زدی
مطلبت خیلی جالب بود باعث شد بفهمم از چه نوعی هستم تا اونجا که خودم را میشناسم متعادلم :)
حالا مرحله بعد بررسی اینه که اون از چه نوعیه :)))))))))))

باران پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:52 ق.ظ http://baran.special.ir

خب من هم احساست خودم رو دارم ولی بیشتر منطقی ام. اینو نه خودم که اکثرا اطرافیانم میگن... گاهی بعضی از خانوما بهم میگن خیلی بده که تو اصلا وابسته نیستی! مگه از سنگی؟!
شما در مورد همه حکم صادر کردی. من قبول ندارم!
اجازه آقا! هویت زنانه ی من اینجوری نیست که شما گفتین!

به کامنتت جواب دادم...

اصولاْ روحیات و روابط انسانی را نمی توان فورمولیزه کرد. بلکه می توان گفت عموماْ اینگونه است! مسلما بسیاری هم مورد نقض وجود دارد. ممکن است که مرد یا زنی باشد که هم بسیار منطقی و هم بسیار احساسی باشد. ولی معمولا اینطور نیست.

میترا پنج‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.dokhtarane.blogfa.com

سلام مهرداد جان
مرسی از لطفت
من شمارو با اسم خواستگاری لینک کردم
شما هم اگه قابل دونستی منو با نام
دخترانه
لینک کن
بازم منتظر حضور گرمت میمونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد