بزرگترین ضربه زندگی

بزرگترین ضربه ای که در زندگی خوردم:

یک بار یکی از آشنایان با رودربایستی یک کار بزرگی برای من کرد. کارش بزرگ بود ولی برای سرنوشت من حیاتی نبود. مدتها من شرمنده نیکی طرف بودم و مترصد فرصتی بودم که کارش را جبران کنم. چند سال بعد یک کار اقتصادی بسیار سودده برایم پیش آمد، برای طرف موضوع و سود پیش بینی شده اش را برایش توضیح و تفصیل دادم. اتفاقاً این کار در تخصص خودش بود. به همین خاطر موافقت کرد و با من شریک شد. از روی خجالت و رودربایستی دیگه با او قرارداد را مکتوب نکردم.به یک سال نکشید که وسط کار اعلام انصراف داد. از بخت بد من بازار هم آرام آرام به رکود کشیده شد. و من یکسال طول کشید تا بتوانم پولش را جور کنم. در این یکسال خیلی حرفها ازش شنیدم. تقریبا کل قرارداد را یا فراموش کرده بود یا سعی می کرد کتمان کند.سود هم از من می خواست در صورتی که کنار کشیدن او از پروژه نیمه کاره، به من ضرر زده بود. بالاخره با هزار بدبختی و فروش ماشین و زمین پولش را با دلخوری پس دادم. دائم خودم را لعن می کردم که چرا با او قرارداد رسمی ننوشتم که حالا زیر تمام شرایط اولیه نزند.

این واقعه ضربه بزرگی به زندگی من زد و بعد از 5-6 سال هنوز با عواقب آن درگیرم! رابطه ام هم با طرف خراب شد و دیگه تحمل یک سلام و علیک کردن هم باهاش ندارم!

اینه که اگر کسی به شما لطفی کرد سعی کنید لطفش را جبران کنید ولی با احتیاط چون این احساس مدیون بودن شما نقطه ضربه پذیر شما در برابر او خواهد بود. کلاً آدم از دشمن کمتر ضربه می خورد تا از دوست. چون در برابر دشمن موضع دفاعی به خود می گیریم و سعی می کنیم با بدگمانی نیت پلیدش را حدس بزنیم ولی در برابر دوست گارد ما باز است به او پشت می کنیم و اگر طرف احمق باشد یا ذات درستی نداشته باشد به راحتی به آدم ضربه می زند.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسن حساس جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:46 ق.ظ http://www.watersky.blogsky.com

دقیقا.این شیطون نیست که ما رو گول میزنه بلکه این ما هستیم که از شیطون گول میخوریم.شاید این تجربه شما به درد حفاظت از نسل بعدیتون بخوره و شاید هدف هم همین بوده.ا... اعلم.

ژاله جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:56 ق.ظ http://rele.mihanblog.com

سلام دوست عزیز

ممنون از بلاگ خوبتون
اگه مایل به تبادل لینک هستید ما رو به نام " رله دانلود" لینک بفرمائید و سپس در قسمت نظرات به ما خبر دهید تا شما هم با نام مورد نظرتون لینک بشید
موفق باشید

مینو جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:30 ب.ظ http://delneveshteha-m.blogfa.com

آره. خیلی بده این نقطه ضعف!

دختر نارنج و ترنج جمعه 8 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:31 ب.ظ

دقیقا درست می گی.. چقدر بده وقتی که آدم با دوست نادون یا آدم نادرستی طرف بشه. تجربه تلخ ولی خوبی بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد