خرید درمانی

یکی از راههای تفریحی زنها و حتی میتوان گفت یکی از راههای فرار زنها از استرس و اضطراب و ایجاد نشاط مقطعی، خرید کردن است. در روانشناسی به این موضوع «خرید درمانی» می گویند!

در این گفتار، البته از خریدهای ناشی از چشم و هم چشمی و حسادتهای زنانه می گذریم!

سرگرم شدن زنها به خرید، حتی برای چند ساعت؛ و هیجان ناشی از داشتن یک وسیله یا لباس نو حتی اگر مقطعی باشد، برای زنها مسکن خوبی محسوب می شود. که البته مردهایی که کمتر با روحیات زنها آشنا هستند شاید هضم این موضوع سخت باشد. برای مردها به ویژه اگر درآمد مناسبی نداشته باشند، خرید وسایل غیر ضروری بسیار غیر معقول و غیر قابل درک است.

البته زنها، هر چه شوهرشان پول دارتر باشد، خرید درمانی را در کلاس قیمتی بالاتری اجرا می کنند! و حتی مردهای پول دار را هم بعضا به صدا در می آورد!

من فکر می کنم در ایران در این زمینه زنها افراطی تر و بی ملاحظه تر رفتار می کنند. در کشورهای غربی، یا اصولا در خانواده درآمد و مخارج زن و شوهر از هم جداست و هر کسی از کیسه خودش میخورد یا اگر مرد نان آور خانه است، چون زنها خودشان حداقل مدتی از زندگیشان شاغل بوده اند می دانند که درآوردن پول چقدر سخت است بنابراین در خرید کردن بیشتر ملاحظه می کنند. ضمن اینکه زنهای غربی به اندازه زنهای ایرانی و عرب از طلا و مواد آرایشی استفاده نمی کنند!

به هر صورت در این اوضاع بد اقتصادی زنها اولا باید بسیار بیشتر وضعیت اقتصادی شوهرشان را درک کنند و در هنگام گرفتن پول به جای اینکه با تحکم و زور، پولی دریافت کنند، بهتر است با استفاده از جاذبه ها و زبان زنانه، این درخواست صورت گیرد.

نظرات 4 + ارسال نظر
صدف جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.sadafshell.blogfa.com

سلام ممنون که بهم سر زدین. راستش من از این روش زیاد استفاده میکنم خیلی خیلی هم موثر هست . زنای اروپایی درسته حون پابه پای مرد خونه کار میکنن خیلی خیلی اقتصادی هستن. ولی خوب اونا خیلی دنبال مارک لباس و کیف و کفش هستن یعنی ممکنه خرید کم کنن ولی وقتی میخرن فقط مارک دار میخرن

دختر نارنج و ترنج شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ب.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com/

مهرداد عزیزم سلام
خوبی؟؟
خدا رو شکر که بالاخره فرصتی دست داد بیام و مطالب خوبت رو بخونم.. راستش درباره این خرید درمانی کاملا درکش می کنم چون اول این که خودم یه زنم و بیش از خرید کردن به قول اون طرفی ها عاشق ویندو شاپینگم. ولی مامانم به شدت عاشق خرید هست و مخصوصا خرید های غیرضروری! تا جایی که گاهی حرص من درمیاد.. اما خب بالاخره این هم یه جور درمانه دیگه.. کاریش نمی شه کرد خصوصا این که مامان هم هست!

یار دبستانی پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:30 ق.ظ http://baranss.blogfa.com

عیدت مبارک با یه دنیا ارزوی سبز

افسانه شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:35 ب.ظ http://afsanky.persianblog.ir

آخ که من میمیرم واسه این درمان ...
حقیقتا که نشاط بخش و تندرستی آوره ....
اگه این یه نوع درمانه دوست دارم همیشه مریض باشم و دکتر برام همین درمانو تجویز کنه ...
سعی هم میکنم به توصیه شما گوش کنم و با استفاده از جاذبه ها و زبان زنانه پولش رو دریافت کنم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد