مدیریت خانواده

خانواده هم مانند هر مجموعه انسانی دیگر نیاز به مدیریت دارد. آیا پدر و مادران ما برای این مدیریت هیچ آموزشی دیده اند؟ در کشور ما که خیلی شانسیه. آدم باید شانس داشته باشه یک پدر و مادر با مدیریت خوب داشته باشد.

این حکایت را بخوانید:

آتش حسادت، خانواده‌ای را داغدار کرد

خراسان: حسادت های پسر جوان به خواهر ۱۸ ساله اش او را مثل خروس جنگی کرده بود. پدر هادی خیلی به دخترش ابراز محبت می کرد و این موضوع پسر جوان را آزار می داد و باعث بدبینی او به خانواده و لج و لج بازی شده بود.این خواهر و برادر جوان همیشه با هم جرو بحث داشتند و والدین آن ها غافل از دلیل واقعی مشکل همیشه از دختر خود حمایت و پشتیبانی می کردند.

متاسفانه چندی قبل هادی به دلیل این که خواهرش را از چشم پدر و مادرش بیندازد به او تهمت های ناروا و دروغین زد و با این نقشه غلط، آتش اختلافات آن ها به اوج خود رسید. مریم برای این که برادرش را بترساند او را تهدید کرد اگر حرفش را پس نگیرد دست به خودکشی خواهد زد ولی هادی خیلی بی تفاوت نسبت به حساسیت خواهرش او را مورد ضرب و جرح قرارداد.

در این لحظه دختر جوان که خیلی ناراحت شده بود و می خواست برادرش را بترساند در برابر چشمان هادی دست به خودکشی زد تا حرف خودش را ثابت کند.
پسر جوان و والدینش بلافاصله پیکر نیمه جان مریم را به بیمارستان رساندند و بیمار به طور اورژانسی از شهرستان محل زندگی اش به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت اما با وجود تلاش پزشکان، او جان خود را از دست داد و خانواده اش را عزادار کرد.

پس از به خاک سپاری مریم، برادرش احساس گناه و عذاب وجدان می کرد و یک لحظه آرام و قرار نداشت. پسر جوان که خودش را مقصر ماجرا می دانست و از طرفی مورد قهر خانواده اش قرار گرفته بود با احساس گناه و دلتنگی عجیبی که داشت مرتکب اشتباه دیگری شد.

هادی در غروبی دلگیر دست به خودکشی زد و خانواده اش پیکر نیمه جان او را نیز به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال دادند ولی پسر جوان که با مرگ دست و پنجه نرم می کرد پس از گذشت ۸ ساعت فوت کرد و پدر و مادرش را در روز برگزاری مراسم هفتمین روز عزاداری خواهرش دوباره عزادار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد