امنیت اجتماعی مردمان ما

در کشورهای مدرن دنیا نهادهای دولتی از جمله پلیس و دادگستری در خدمت جامعه و برای تأمین رفاه و امنیت مردم هستند. در کشور ما پلیس یه سر داره و هزار سودا!! اون آخر ماخرها اگه وقت کرد، به امنیت جامعه هم می پردازه!

این دو خبر را بخونید و مقایسه کنید:

70هزارنیروی پلیس برای اجرای«امنیت اخلاقی»

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰

رئیس پلیس امنیت اخلاقی اعلام کرد: طرح امنیت اخلاقی با حضور پررنگ هفتاد هزار نیروی پلیس در حال اجراست.به گزارش فارس، سردار احمد روزبهانی امروز در حاشیه نشست مردمی در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنیت اخلاقی هیچگاه تعطیل نشده و پلیس به وظایف خود در این زمینه عمل می‌کند؛ اما با توجه به آغاز فصل گرما حضور پلیس و گشت‌های امنیت اخلاقی از این پس پررنگ‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحث بدپوششی‌ها و مواردی از امنیت اخلاقی باعث شده تا مطالبات مردم، رسانه‌ها و مسئولان افزایش پیدا کند.

سردار روزبهانی گفت: برخی فکر می‌کنند که پلیس هیچ کاری در زمینه امنیت اخلاقی و مقابله با بدحجابی انجام نمی‌دهد، در حالی که این طور نیست و پلیس به وظایف خود در این زمینه با جدیت عمل می‌کند.

این مقام نیروی انتظامی تصریح کرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشین‌های پلیس حذف کردیم و این گشت‌ها تحت عنوان پلیس امنیت اخلاقی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمینه پوشش و امنیت اخلاقی افزایش یافته و به همین منظور حضور پلیس در پارک‌ها، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها، خیابان‌ها و دیگر اماکن افزایش می‌یابد و طرح امنیت اخلاقی را همچنان اجرا خواهیم کرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: از این پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنیت اخلاقی در خیابان‌ها و مراکز عمومی و تفریحی خواهیم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهیم.

وی اظهار داشت: پلیس با دیش‌های ماهواره‌ای که روی بالکن و پشت‌بام‌ها به صورت آشکار نصب شده و قابل رویت هستند برخورد می‌کند و اگر این موضوع دوباره تکرار شود فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

تابناک کد خبر: ۱۶۳۴۷۶  تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ 

«شیطان کرج» در ایستگاه محاکمه

قدس: شیطان کرج که به شکار زنان پرداخته و با تسلیم آنان در توطئه شیطانی‌اش پا به فرار می‌گذاشت بزودی در دادگاه کیفری استان البرز محاکمه خواهد شد.

این جنایتکار در فرار از محاصره پلیس، یکی از ماموران را با خودرویش زیر گرفت و به کام مرگ فرو برد.
اوایل خرداد‌ماه سال 88 زنی با مراجعه به پلیس آگاهی استان تهران ادعا کرد که مورد آزار قرار گرفته و به این ترتیب پرونده‌ای پیش‌روی کارآگاهان پلیس گشوده شد.

این زن جوان در حالی که بشدت گریه می‌کرد به کارآگاهان گفت، در منطقه گلشهر منتظر تاکسی بوده است اما به دلیل تاریکی هوا سوار یک خودروی شخصی شده و در میانه راه، راننده با تغییر مسیر و تهدید چاقو او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او مدعی شد هرچه سعی کرده نتوانسته در خودرو را باز کند و سرانجام راننده، وی را در بیابان‌های اطراف ساوجبلاغ مورد آزار و اذیت قرار داده و با همان وضعیت رهایش کرده و گریخته است.

با طرح این شکایت، بررسی اولیه ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی و دستگیری این راننده آغاز شد. بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه شکایت مشابهی مطرح شد مبنی بر اینکه یک راننده دختر جوانی را در بیابان‌های ساوجبلاغ مورد آزار و اذیت قرار داده است. بلافاصله تیمی از ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی بررسی‌های فنی را آغاز کرد و به ‌دنبال این بررسی‌ها مشخص شد که متهم، طعمه‌های خود را با پرسه‌زنی در ساعات پایانی روز انتخاب می‌کند.

تحقیقات درباره شناسایی این راننده ادامه داشت تا اینکه 4 شکایت مشابه دیگر نیز در کرج و ساوجبلاغ دریافت شد و کارآگاهان با بررسی پرونده‌هایی که زنان و دختران با همین شیوه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند به سرنخ‌های جدیدی دست یافتند. ماموران با بررسی پرونده‌ها دریافتند 3 زن و دختر جوان دیگر نیز در قزوین با همین شیوه ربوده شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

با توجه به افزایش تعداد شکات، تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد و با بررسی سوابق مجرمانی که با این شیوه اقدام به ربودن و آزار و اذیت زنان و دختران جوان می‌کردند، مردی به نام «حسن» ـ معروف به سیامک مافی ـ که پیش از این نیز 7بار به اتهام جرائم مختلف از جمله کیف‌قاپی، قدرت‌نمایی، آدم‌ربایی مسلحانه، مظنونیت به قتل عمد، مزاحمت، ایجاد ضرب و شتم و سرقت در کرج و قزوین دستگیر و زندانی شده بود، مورد ظن ماموران قرار گرفت.

کارآگاهان با کشف سرنخ‌هایی از ردپای سیامک مافی در پرونده‌های اخیر در قالب تیم عملیاتی، محل‌های تردد سیامک را در کرج شناسایی کردند و مورد بررسی قرار دادند تا اینکه سرانجام وی در منطقه مارلیک و در حالی که سوار یک خودروی پژو 405 بود، شناسایی شد.

با محاصره سیامک توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، یکی از ماموران برای دستگیری این متهم راه را بر وی بست اما این تبهکار با سرعت زیاد مامور پلیس را با خودروی سواری خود زیر گرفت و گریخت.

بلافاصله ماموران همکار خود را به بیمارستان منتقل کردند اما گروهبان نظری پیش از رسیدن به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده ناشی از تصادف، به کام مرگ فرو رفت.

در پی وقوع این حادثه سرانجام ماموران موفق شدند سوم آذرماه سال 88 مخفیگاه سیامک را در مهرشهر کرج شناسایی کرده و به محاصره خود درآورند. این متهم که متوجه حضور ماموران پلیس در اطراف مخفیگاه خود شده بود، از راه پشت‌بام وارد خانه همسایه کناری شد و اعضای خانواده را گروگان گرفت و تهدید کرد چنانچه اجازه فرار به وی داده نشود، گروگان‌ها را خواهد کشت.

 با این حال سیامک وقتی دریافت نقشه‌اش به جایی نمی‌رسد برای فرار، خود را به پشت‌بام رساند و در این هنگام ماموران پلیس برای متوقف‌کردن این متهم 3 گلوله به سمت وی شلیک کردند تا به این وسیله او را دستگیر کنند. سیامک پس از بازداشت به بیمارستان انتقال یافت و بعد از بهبودی نسبی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

با انتشار خبر دستگیری این متهم، تعدادی دیگر با مراجعه به دادسرای کرج از وی اعلام شکایت کردند. در جریان تحقیقات و اظهارات زنان جوان زوایای دیگری از اقدامات سیامک آشکار شد و کارآگاهان دریافتند که زنان قربانی توسط سیامک و همدستانش ربوده شده و پس از آزار و اذیت به همان حالت رها می‌شده‌اند. با انجام این بررسی‌ها، شناسایی و دستگیری همدستان سیامک در دستور کار ماموران قرار گرفت.

با گذشت یک سال و 5 ‌ماه از دستگیری این متهم، نهایتا در اواخر اسفند‌ماه سال 89 کیفرخواست وی مبنی بر تقاضای مجازات قانونی صادر شد و پرونده برای رسیدگی‌ و تعیین حکم در اختیار دادگاه کیفری استان البرز قرار گرفت. در حال حاضر شکات این پرونده پس از گذشت مدت‌ها از دستگیری این متهم همچنان در انتظار رسیدگی قانونی به پرونده وی هستند تا شاهد مجازات قانونی او باشند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
شیرین جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ق.ظ http://www.shabvaman.persianblog.ir

ممنون از حضورتون وبلاگ شما مطالب خوندنی زیاد داره و من سعی می کنم یام و بخونم موفق وپایدار باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد