آموزش نحوه کار در سمتهای اداری

تصور کنید شما مسئول اداره استاندارد هستید و در حین آزمایش بر روی نمونه ی برنج وارداتی تشخیص دادید که در این نوع برنج آلودگیهایی از نوع آرسنیک و دیگر فلزات سمی وجود دارد. موضوع را اعلام می کنید. در روزنامه ها جنجال به پا می شود و آن واردکننده ی کله گنده که قرار است میلیاردها تومان ضرر کند دست به کار می شود و به کمک زد وبندهایی کاری بر سر شما می آورند که مجبور شوید حرف خود را پس بگیرید. حالا مساله ی شما این است که چگونه حرف خود را پس بگیرید؟

یک راه این است که بیایید بگویید ببخشید من اشتباه کردم یا اداره استاندارد اشتباه کرده است و دستگاه هایش کالیبره نبوده. در اینصورت اداره استاندارد زیر سوال می رود.

راه میانه این است که بگوییم ما تاکنون حد مجاز فلزات سمی در محصولات کشاورزی را خیلی بالا گرفته بودیم. برای اینکه دیگه واردکنندگان عزیز و تاج سر با مشکلی مواجه نشوند ما حد مجاز فلزات سمی را به همان میزان برنجهای آلوده در نظر می گیریم!

با این کار با یک تیر دو نشان زده ایم! هم اداره استاندارد زیر سوال نمی رود و همچنان دکانش باز می ماند و می تواند مدعی شود که تمام محصولات کشاورزی وارداتی تحت نظارت استاندارد قرار دارند و هم وارد کننده ی خیلی خیلی عزیز از بابت فلزات سمی دیگر دغدغه ای نخواهد داشت. چون ما اونقدر دست بالا گرفته ایم که هر چی هم فلزات سمی داشته باشد به حد مجاز ما نمی رسد!!

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰

پرونده برنج‌های آلوده همچنان باز است!

بعد از پرونده آلودگی برنج‌های وارداتی و در حالی که به نظر می‌رسید که این موضوع مختومه شده و عاقبت به خیر شده است، اخیرا یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که برنج‌های وارداتی آلوده هستند!
به گزارش ایسنا ، با وجودی که نزدیک به دو سال از انتشار نخستین خبر درباره‌ی آلودگی برنجهای وارداتی به کشور می‌گذرد، هنوز هم افکار عمومی درباره سلامتی برنجهای وارداتی به کشور شک و شبهه داشته و در این بین برخی اظهارنظرها نیز نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.
به تازگی بهمن محمدیاری - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که آزمایشهای انجام شده آلوده بودن برنج‌های وارداتی را تایید کرده است، گفته که براساس پیگیریهای کمیسیون کشاورزی مجلس، آلودگی برنجها به دلیل بالا بودن درصد آرسنیک، سرب و کادمیوم است.
از سوی دیگر محمدی - رئیس اتحادیه‌ی صادرکنندگان مازندران، نیز گفته که مردم فریب برنجهای وارداتی را نخورند، چرا که این نوع برنج‌ها غیربهداشتی هستند.
با وجود این اظهارات، موسسه‌ی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مدتها است که درباره استاندارد و کیفیت برنج وارداتی به کشور اظهارنظری نکرده و به نظر هم می‌رسد که این موضوع را فراموش کرده است.
گویا اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی آن‌قدر ذهن و فکر مسئولان این موسسه‌ را به خود مشغول کرده که عملا دیگر جایی برای فکر کردن درباره‌ی مسائلی مانند کیفیت برنجهای وارداتی به کشور باقی نمانده است!
آخرین بار مرتضی امامی - معاون برنامه‌ریزی و تدوین استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، از تجدیدنظر در استاندارد قبلی برنج خبر داده بود.
به گفته‌ی وی در استاندارد جدید حد مجاز فلزات سنگین موجود در برنج مشخص شده است. براساس استاندارد تجدیدنظر شده، حداکثر مجاز فلزات سنگین موجود در هر کیلوگرم برنج مشخص شده و براین اساس حد مجاز سرب 0.15 میلی‌گرم، کادمیم 0.06 میلی‌گرم و آرسنیک 0.15 میلی‌گرم تعیین شده است. البته در استاندارد تجدیدنظر شده بحثی درباره حد مجاز جیوه و قلع موجود در برنج نشده است.
اداره کل استان تهران شهریور ماه سال 1388 برای نخستین بار 13 نوع برنج وارداتی به کشور را به دلیل بالا بودن سطح فلزات سنگین در آنها غیراستاندارد و آلوده اعلام کرد. بعد از آن بسیاری از نهاد و دستگاههای مختلف کشور درباره برنجهای آلوده وارداتی اظهارنظر کرده و حتی مجلس نیز گزارش مفصلی در این باره منتشر کرد؛ اما در آخر مشخص نشد که آیا بالاخره برنجهای وارداتی به کشور استاندارد بودند یا خیر و این‌که چه کسانی در رابطه با واردات برنجهای وارداتی آلوده به کشور مقصر بودند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مجتبی پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ق.ظ http://motavald-mehr.blogsky.com

کلن چیزی خاصی به سرانجام نمیرسه.
حتا اگه نسل کشی بشی

گندم دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:56 ب.ظ http://gandomak.blogsky.com/

سلام
ممنون از لطفتون
چه دعایی کنم اونوقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد