زندگی فرسایشی

یکی از عوامل اصلی اختلافات خانوادگی به این مربوط می شود که زن و مرد در زمان خواستگاری در مورد اعتقادات مذهبی و شدت رعایت آن از یکدیگر سوال نمی کنند.
عامل دیگر میزان ولخرجی فرد است که موقع خواستگاری فهمیدن ان بسیار سخت است.
و موضوع دیگر میزان توجه به ظاهر است.
شما می توانید همسر خود را از طبقه مرفه تر یا پایین تر از خود از نظر مالی انتخاب کنید ولی مهم این است که در این موضوعات با هم هماهنگ باشید.اینطور نیست که آدمهای پولدار همه اهل بریز و بپاش باشند. بعضاً خسیسهایی توشون پیدا میشه که آدمهای کم پول انگشت به دهن می مونند!
فرض کنید که مرد مذهبی و تعصبیه ولی زن در یک خانواده آزاد بزرگ شده و خیلی به حجاب مقید نیست. آخ که اینجور زندگیها چقدر فرسایشی و خسته کننده است. مرد کل زندگی باید مواظب زنش باشد تا حجابش را حفظ کند. پرده خونه را تاریک کند. لباسهای زیر خانمش را از دید دیگران دور کند و ... و هر بار که مرد رفتار زنش را اصلاح می کند به زمین و زمان ناسزا می گوید که چرا چنین زنی گیرش آمده است. اگر هم مرد قلدر و بزن بهادر باشد که زن را به زور مجبور به حفظ حجاب می کند و این موضوع عقده ای میشه توی دل زن و همیشه دنبال راهی برای آزاد شدن می گردد! ولی اگر هر دو هماهنگ باشند خیال طرف مقابل راحت است و هیچ دغدغه فکری از این لحاظ نخواهد داشت.
یا زنی که در زمینه خرج پول با شوهرش هماهنگ نیست. مثلاً زن دوست دارد مثل بقیه زنها لباسهای مد بپوشد و برای هر مراسمی یک لباس جدید بپوشد ولی مرد اینکار را ااسراف و غیر ضروری می داند. این موضوع هم می تواند باعث درگیریهای خانوادگی شود.
اصولاً مرد و زن باید در شدت توجه به ظاهر با هم هماهنگ باشند. شما چند درصد از حقوق ماهیانه تان را حاضرید برای روز مبادا ذخیره کنید؟ چند درصد را برای ظاهر خود، ظاهر خانه و ماشینتان حاضرید هزینه کنید؟ اگر شما به غیر از هزینه های زندگی، پول اندکی برایتان باقی بماند ترجیح می دهید با آن چکار کنید؟ لباس بخرید و لااقل شیک بپوشید؟ پیتزا بخورید؟ یا آن را ذخیره کنید؟چه ماشینی فکر می کنید برای شروع زندگی خوب باشد؟ اگر 50 میلیون تومان داشته باشید آنرا چگونه هزینه می کنید؟ پاسخ به این سوال می تواند شدت ولخرجی و عاقبت اندیشی فرد را به شما نشان دهد.

نظرات 6 + ارسال نظر
عب شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:47 ب.ظ http://301040.blogsky.com

سلام.
باز هم اومدم.
هنوز هم جالبه!
http://301040.blogsky.com

عب یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:51 ق.ظ http://301040.blogsky.com

سلام.
توضیحاتی در مورد آیه های 50-52 سوره احزاب خواسته بودی. آقا من فعلا خودم یکم سرم شلوغه. اینجا رو ببین اگه جواب نگرفتی بازم به خودم بگو
چاکریم
http://www.masiha-nafas.blogfa.com/post-46.aspx

دختر نارنج و ترنج یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:44 ق.ظ http://toranjbanoo.blogsky.com

سلام مهرداد عزیز،
حرفات آدم رو به فکر وامی داره.. به نظرم عالیه که آدم این فکرا رو قبل از ازدواج انجام بده تا بعد دچار مشکل نشه. اما گاهی هم بد نیست یه کمی تضاد. مثلا دو تا آدم ولخرج اگه پای هم بیفتن که بدبخت روزگار می شن.. یه کمی یکی از اونا باید دست خشک تر باشه که چرخ زندگی درست بچرخه. اما فقط یه کم!!! البته به نظر من....

درود بر تو
راستش هر کاریبکنی اینقدر دوتا آدم با هم اختلاف دارن که مطمئن باش از یکنواختی کسالت زده نمی شی! اگر همسر شما قبول کنه که صرفه جویی شما برای زندگی مفیده رابطه مشکلی پیدا نمی کنه ولی بدا به حالت اگر تو همش صرفه جویی کنی و همسرت همش ریخت و پاش. این در بلند مدت بسیار آزار دهنده و فرسایشی خواهد بود.

هاD یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ق.ظ http://gereh-koor.blogfa.com

شما هم لینک شدید . من خودم بدون این که منتظر خبر دوستام بشم بهشون سر می زنم . امیدوارم شما هم این کار رو کنید .

هاD یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:56 ب.ظ http://gereh-koor.blogfa.com

زندگی فرسایشی آنقدر فرسوده میشه تا اینکه آخر هیچ چیز ازش نمی مونه و نابود میشه .
اما دوران نامزدی رو برای همچین موارد و شناختهایی گذاشتن تا طرف به چند ساعت خواستگاری بسنده نکنه .

مهرداد پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:44 ب.ظ http://www.mortin.persianblog.ir

منم
پشت در مانده ام
تق تق تق
باز کلید را همراه شلوارم جا گذاشته ام
بهتر است در ب را باز کنی
نگاه زن همسایه سنگینی می کند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد